អ្វីជារបស់ខ្លួន ?បុព្វាចារ្យខ្មែរថែទុកទ្រឹស្ដី ជួនកាលបំភ្លៃស្ដីជាប្រស្នារឿងរ៉ាវពាក់ព័ន្ធក្នុងខន្ធសង្ខារសង្វេគអនិច្ចាគួរពិចារណ៍គិត ។បួននាក់អ្នកសែងបីនាក់អ្នកហែម្នាក់អង្គុយគ្រែពីរនាក់តាមស្អិតពាក្យជ្រៅកប់ន័យគួរលៃរិះគិត សូមជូនគំនិតរិះគិតពន្យល់ ។បួននាក់អ្នកសែងសូមថ្លែងជូនញាតិ បានដល់នូវធាតុ ទឹក ដី ភ្លើង ខ្យល់បីនាក់អ្នកហែសូមកុំចាច់ឆ្ងល់ គួរតែបានដល់នូវ ព្រះត្រៃលក្ខណ៍ ។អនិច្ចំ ទុក្ខំ និង អនត្តា ធម៌បីប្រការឃើញច្បាស់ប្រចក្សម្នាក់អង្គុយគ្រែគួរតែបញ្ជាក់គឺចិត្តជាអ្នកនៅក្នុងរូបកាយ ។ពីរនាក់តាមស្អិតជាប់ដូចស្រមោលវិលវល់អន្ទោលទៅណាមិនឆ្ងាយគឺកម្មនិងផលបុណ្យបាបទាំងឡាយពីរនាក់នេះហើយជារបស់ឯង ។ទោះមកពីណាទៅទីណាក្តី កម្មតាមយប់ថ្ងៃ ជាប់ស្អិតមិនលែងកម្មស្សកោម្ហិព្រះពុទ្ធសម្តែង ថាកម្មនេះឯងជារបស់ខ្លួន ៕ ដោយ ហ៊ិម ឆាន់ ធាតុធំទាំងបួនជាប់ខ្លួនមនុស្សសត្វពេលសត្វស្លាប់បាត់ក្លាយជាធាតុដើមភ្លើងក្ដៅខ្យល់ល្ហើយដីរឹងទឹកសើមសត្វដាច់ដង្ហើមធាតុដើមចែកផ្លូវ ។បួននាក់អ្នកសែងចាត់ចែងយប់ថ្ងៃគឺធាតុទឹកដីភ្លើងហើយនឹងខ្យល់ខ្វះមួយក្នុងខ្លួនច្បាស់ជាកង្វល់នាំរូបឲ្យដល់នូវក្តីមរណា ។ដីទឹកភ្លើងខ្យល់ផ្តល់ជីវិតសត្វ តែមិនទៀងទាត់ដោយធម៌អនិច្ចាមានរូបមានទុក្ខជាអនត្តាហួងហែងយ៉ាងណាក៏ត្រូវតែស្លាប់ ។ទឹកដីភ្លើងខ្យល់ផ្ដល់រូបទីណាធម៌អនិច្ចាក៏ជាប់តាមទៅនាំទុក្ខអនត្តាជាញាតិពង្សផៅរួចវិនាសទៅតាមកម្មចែងចាត់ ។អំពើទាំងអស់ដែលយើងសាបព្រោះកាលពេលនៅរស់គឺជាដើមទុនជាសម្បត្តិទ្រព្យជាប់ជាបាបបុណ្យនេះហើយទ្រព្យធនពេលចាប់ជាតិថ្មី ។
អ្វីជារបស់ខ្លួន ?
ReplyDeleteបុព្វាចារ្យខ្មែរថែទុកទ្រឹស្ដី
ជួនកាលបំភ្លៃស្ដីជាប្រស្នា
រឿងរ៉ាវពាក់ព័ន្ធក្នុងខន្ធសង្ខារ
សង្វេគអនិច្ចាគួរពិចារណ៍គិត ។
បួននាក់អ្នកសែងបីនាក់អ្នកហែ
ម្នាក់អង្គុយគ្រែពីរនាក់តាមស្អិត
ពាក្យជ្រៅកប់ន័យគួរលៃរិះគិត
សូមជូនគំនិតរិះគិតពន្យល់ ។
បួននាក់អ្នកសែងសូមថ្លែងជូនញាតិ
បានដល់នូវធាតុ ទឹក ដី ភ្លើង ខ្យល់
បីនាក់អ្នកហែសូមកុំចាច់ឆ្ងល់
គួរតែបានដល់នូវ ព្រះត្រៃលក្ខណ៍ ។
អនិច្ចំ ទុក្ខំ និង អនត្តា
ធម៌បីប្រការឃើញច្បាស់ប្រចក្ស
ម្នាក់អង្គុយគ្រែគួរតែបញ្ជាក់
គឺចិត្តជាអ្នកនៅក្នុងរូបកាយ ។
ពីរនាក់តាមស្អិតជាប់ដូចស្រមោល
វិលវល់អន្ទោលទៅណាមិនឆ្ងាយ
គឺកម្មនិងផលបុណ្យបាបទាំងឡាយ
ពីរនាក់នេះហើយជារបស់ឯង ។
ទោះមកពីណាទៅទីណាក្តី
កម្មតាមយប់ថ្ងៃ ជាប់ស្អិតមិនលែង
កម្មស្សកោម្ហិព្រះពុទ្ធសម្តែង
ថាកម្មនេះឯងជារបស់ខ្លួន ៕
ដោយ ហ៊ិម ឆាន់
ធាតុធំទាំងបួនជាប់ខ្លួនមនុស្សសត្វ
ពេលសត្វស្លាប់បាត់ក្លាយជាធាតុដើម
ភ្លើងក្ដៅខ្យល់ល្ហើយដីរឹងទឹកសើម
សត្វដាច់ដង្ហើមធាតុដើមចែកផ្លូវ ។
បួននាក់អ្នកសែងចាត់ចែងយប់ថ្ងៃ
គឺធាតុទឹកដីភ្លើងហើយនឹងខ្យល់
ខ្វះមួយក្នុងខ្លួនច្បាស់ជាកង្វល់
នាំរូបឲ្យដល់នូវក្តីមរណា ។
ដីទឹកភ្លើងខ្យល់ផ្តល់ជីវិតសត្វ
តែមិនទៀងទាត់ដោយធម៌អនិច្ចា
មានរូបមានទុក្ខជាអនត្តា
ហួងហែងយ៉ាងណាក៏ត្រូវតែស្លាប់ ។
ទឹកដីភ្លើងខ្យល់ផ្ដល់រូបទីណា
ធម៌អនិច្ចាក៏ជាប់តាមទៅ
នាំទុក្ខអនត្តាជាញាតិពង្សផៅ
រួចវិនាសទៅតាមកម្មចែងចាត់ ។
អំពើទាំងអស់ដែលយើងសាបព្រោះ
កាលពេលនៅរស់គឺជាដើមទុន
ជាសម្បត្តិទ្រព្យជាប់ជាបាបបុណ្យ
នេះហើយទ្រព្យធនពេលចាប់ជាតិថ្មី ។